четвъртък, 2 декември 2010 г.

Расте, но не старее


От известно време ми се иска да пиша по наболелите  проблеми в страната, но някак си все не успявам да хвана момента. До преди няколко месеца в една седмица се появяха  по два – три скандала. Днес исках да напиша няколко реда за фалшивите дипломи, после нещо за синята „праволинейност”, по средата ми хрумна да спомена червената наглост. В ранния следобед обмислях как да не пропусна актьорското майсторство сред политиците и политическото майсторство сред актьорите, а за вечерта не можеше да пропусна телефонната любов на тридесет и няколко депутата.

Ще кажете този пак ще ни досажда с разни работи, които ние виждаме и знаем. Не, няма. Достатъчно е да кажа по-голям цирк не съм гледал и най-вероятно ще се съгласите с мен.

Днес съм решил да пиша за някой неща,  които повечето жители на столицата виждат често, но подминават или подминават без да виждат. Без претенции за изчерпателност, напротив дори бих казал умишлено споменавам точно определени тези неща, които не ми харесват.

По този начин смятам, да започна една рубрика за града и неговите трудови управници. Важно е проблемите да се поставят , а ако има желание може и да се решат.

И така: 
Светло, по-светло-София! Ако се чудите защо в 12,00ч. на обед свети уличното осветление в точно този участък на улицата, отговора най-вероятно е, защото някой се включил в мрежата на СО (това е лично мое предположение)и ползва ток без пари, за който плащаме всички ние.
Мръсно, по-мръсно, стадион Славия (важи и за стадион Академик)! Ако надникнете в Гугъл, освен надписа СЛАВИЯ ще откриете паркинг пред централния вход, успоредно на който тече река. Коритото на реката в момента се бетонира, но пътя покрай нея е заприлича на корито на река.




 


   










    
     Непочистено, затлачено, наводнено – важи за почти цялата речна мрежа на града. Освен, че водата руши каналите, лятно време тя става развъдник за комари, болести, смрад  и мръсотия. Смятам каналите за една пропусната възможност от страна на бизнеса, защото покрай тях минава много голям автомобилен трафик. Ако от общината, се бяха сетили да ги разделят на сектори, и да ги предоставят на фирмите за реклама срещу такса за поддръжка, то тогава щяхме да се освободим от глупавите билбордове и мръсотията.






























    Кучета, котки, кучета – много са! Не смея да навредя на животно, но когато са на глутница са много агресивни, за това си купих кучегон. Не знам дали ще ми помогне срещу глутница, за това е добре Екоравновесие, на които редовно подавам сигнали, да си свършат работата и приберат бездомните и агресивни кучета.


5.      













 
Д













     
      
     Служебен абонамент, служебен тротоар – служебен паркинг-примери дал господ. Който реши да си присвои парче общинска земя може да го направи. Колко и дали въобще плащат за това е друг въпрос. Все още няма публична карта върху която да са отбелязани служебните абонаменти, което е предпоставка всеки да твърди, че има инвалидно място или служебен абонамент.




3 в 1 – дупка, дупка – метро! Тук ще обърна по-голямо внимание на този обект, предвид мащаба и влиянието му върху живота на столичани. Преди всичко искам да кажа, че приветствам създаването и разширяването на метрото, тъй като то ще облекчи трафика на града Но! Нека това става по разумен начин. Като начало съм противник на целенасоченото унищожаване на руините в центъра на града, запазени от Римско време. Ще добавя, че в отсечката между Банишора и Надежда път липсва . 

      Това върху което се движат автомобилите е всичко друго, но не и път, преминаващ на моменти в павета и ями. Две коли трудно се разминават, а не дай си боже да срещнеш камион.  Отсечката не-правилно обезопасена и в тъмната част на деня вероятността да се приземите в някой кратер е почти 100%-ва. Строителите на метрото явно са фирми, ползващи особена държавна протекция и могат да правят в негова близост каквото си поискат. Например фирмата, която изготвя бетонните пръстени е счела за необходимо да ги складира направо до улицата- върху общинска земя, при това до спирка на градския транспорт. 
   
В              В това, лично аз виждам няколко проблема:
-          При катастрофа те може да причинят по-големи увреждания на водача, отколкото ако ги няма.
-          Най-вероятно не плащат наем за използваната общинска земя – повод за съмнение в корупция на общинарите и районите кметове.
-          При поставянето и вземането им е възможно да се стигне до инцидент с чакащите на спирката пътници.

 В центъра строежа е повод за хаос в движението и сред пешеходците. Липсата на добра организация води до задръстване, а по Витошка не може да мине дори кола на Бърза помощ.

            За сметка на горното на Московска и в районните кметства фигурират-на щат множество служители. Ако отворите сайта и погледнете колко и какви специалисти работят за спокойствието на гражданите, ще се запитате възможно ли е да съществуват подобни проблеми? При положение, че много от длъжностите в отделните общини се дублират? Може да питате и други неща, може да не ви харесват много други проблеми. Но на въпроса, до кога ще е така? Отговор няма да получите.

6 коментара:

  1. Емо, няма да намериш кой да ти отговори на "Московска"
    Шефката им /кметицата/ всеки ден реже ленти с шефа си /Б.Б/
    А мишките палуват по това време!

    ОтговорИзтриване
  2. Dani,
    :) Твоят коментар ми напомни какво пише върху телефона на първия, когато звъни вторият - госпОдарят! Е, какво да очакваш от човек, приел сам ролята на послушен роб - да командва парада :?

    ОтговорИзтриване
  3. Готов си за експерт в столична община,аз бих добавила,расте и се задушава.....

    ОтговорИзтриване
  4. Не Силве, не ставам. Просто на мен, за разлика от тях ми пука.

    ОтговорИзтриване
  5. Ето защо не понасям София :)
    С извинение :)

    ОтговорИзтриване
  6. Живея на 200 метра от бетонните пръстени за метрото,та съм свидетелка как бавно,но неотклонно се завземат територии.И в какво се превръщат от бетона и тежките машини...

    ОтговорИзтриване