сряда, 23 декември 2009 г.

Рекламен призив

Няма значение дали имате телевизор или не-вие плащате за него съгласно чл.93 от ЗРТ стига да имате електромер (освен ако не сте на трифазен ток)! Този текст винаги е пораждал в мен противоречиви чувства, разбирам да беше кабелна телевизия да плащам, а то електромер...
Както и да е друга е причината да се впусна в темата, а тя е безумието на рекламите. Да тези наглед полезни клипчета, които би трябвало да направят живота ми лесен в ежедневния избор на стоки и услуги всъщност го затормозяват. За какво става въпрос, ами в последно време при появата на рекламния блок по телевизията изпадам в шок!
Не знам дали гражданска защита е способна на алармения потенциал на националните телевизии, но последните ме карат да се чувствам като бежанец в бомбоубежище. Гледам си филма или предаването и докато се усетя от колоната се изсипва алармения сигнал на рекламния блок. Чакайте малко бе хора това е тормоз! Пускайте си рекламите, ама по тихо!
И тъй като съм подхванал темата решавам да видя какво е казал законодателя по въпроса, а то не е много: чл. 82 (1) Рекламата трябва ясно да се разпознава като такава и да бъде отделена от другите части на програмата чрез визуални или звукови средства. Добре визуално аз разбирам, че е дошло времето за реклама, но защо тя трябва това да бъде съпроводена със звукова сигнализация в пъти по силна от нормалните за медията децибели? Нали в закона е казано ИЛИ, а не И? Разбирам, че по този начин медиите продават по-скъпо рекламното си време на рекламните агенти, но това отблъсква зрителя и аз инстинктивно търся дистанционното за да направя едно то двете логични действия:
1. Сменям канала
2. Изключвам звука
В резултат пропускам продължението на филма ИЛИ предаването, което съм започнал да гледам. Тъй като, все пак аз не желая да бъда тормозен, а искам да си изгледам избраното се зачитам още малко и решавам, че съм попаднал на търсеното от мен спасение: чл.75 (2) Рекламата не може да насърчава поведение, вредно за здравето или личната сигурност на гражданите, както и поведение, с което се уврежда околната среда.
Уважаеми телевизии силата на звука, увеличена в пъти по време на рекламния ви блок насърчава вредно за здравето и личната ми сигурност поведение, в резултат, на което аз бих могъл да увредя околната среда! Моля да използвате визуалните средства за отделяне на рекламата от останалите програми за да задържите моето внимание върху рекламния блок на вашият канал. Аз имам право на това желание, пък и да нямам поне си плащам дължимата държавна такса (рекет) в размер от 0,6 на 100 от минималната заплата за страната!

3 коментара:

  1. Въпросът за увеличаването на звука с почването на рекламния блок, се нищеше и в други блогове. И всички хора са раздразнени и недоволни. Защо тогава рекламистите продължават да го правят? Действително, когато хората са сензорно пренаситени с всякакви рекламни похвати - светлини, звуци, мигащи светлини, скандални картини и т.н, на рекламистите им трябва все по-силно оръжие, с което да привлекат вниманието на потребителя. И на помощ идва извънредно силния звук. Но и той, както много други похвати, вече е остарял, хората са привикнали към него и той с нищо не ги привлича, а напротив, само ги дразни и ги кара да сменят канала. Така рекламите изобщо не стигат до предвидената публика. От глупостта, закостенялата мисъл и невежеството на рекламистите.

    ОтговорИзтриване
  2. Нека не се залъгваме, рекламите изпълняват функциите, за които са направени. Ако не беше така - щяха да се измислят нови стратегии. Те се и мислят постоянно. А изходния материал, суровината, са именно мненията на хората, а не само данните за потреблението. Това включва и нашите постове тук.:)))

    ОтговорИзтриване
  3. Алиса, нека не се залъгваме - хората мразят рекламите. Като видят, че започва рекламния блок - сменят канала или настикат "муте". Нека не се залъгваме - рекламите не изпълняват пълноценно функциите си, а само частично.

    ОтговорИзтриване