четвъртък, 8 октомври 2009 г.

Latinizirani ilи Кирилизирани?


Подхванах тази тема не защото е нова, а защото усещам колко често пиша грешно. Няма спор, че използването на латински букви отдавна е доминиращ начин за кореспонденция в кратките текстови съобщения изпратени като смс или по електронната поща. Нямаше да се спирам на тази толкова обсъждана тема, ако не ми направи впечатление следния факт пускам смс /имейл на латиница, но избягвам да чета отговорите написани с латински букви. Така и така съм подхванал темата, та си задавам следните въпроси:

1.       Отживял ли е официалния книжовен език като форма на кореспонденция?


2.       Трябва ли да се приеме, като официален документ- писмо написано с латински букви?

Като българин първия отговор, който ми идва на ум е НЕ, но поглеждайки отново получените съобщения в мен се заражда дилема. Държавата май няма работеща концепция по въпроса, за сметка на глобалния модерен свят, който налага бърза размяна на кратки съобщения. В този ред на мисли се чудя къде е бъдещето на Kirilicata - в istoriata или на клавиатурата?

2 коментара:

  1. Въпросите важат не само за пощата. Самият аз не съм отличник с граматиката, но използването на кирилица смятам за задължително, навсякъде в България.Няма защо да се лъжем, в някакво далечно бъдеще кирилицата ще отпадне, както и много други неща. Все пак до тогава има стотици години. Днес тя е важна за България.

    ОтговорИзтриване
  2. Аз също допускам граматически (дори стилови) грешки, колкото и да се старая имам пропуски, но ти си прав трябва да пишем на български иначе се обезличаваме и губим идентичност.

    ОтговорИзтриване